Waarom lid worden?

Naast drukke dagelijkse bezigheden heeft ieder mens op zijn tijd behoefte aan ontspanning. Houd je van muziek en wil je samen met anderen plezier hebben in zingen? Dan is het VMK zeker iets voor jou!

De leden van het koor komen uit alle lagen van de bevolking. De ondernemer staat naast de ambtenaar, de verpleegkundige naast de elektricien, iedereen is welkom!

Voor het zingen hebt je geen instrument nodig behalve je stem. Iedereen die kan ademen kan ook zingen. Hoe je je stem binnen een koor kunt gebruiken leer je bij het VMK. Dirigent, zangpedagoge en je collega-zangers helpen je daarbij. Zangervaring is mooi maar niet noodzakelijk!

Hoe kun je lid worden?

Om zonder zangervaring lid te kunnen worden van ons koor is het vanwege van onze verjongingsdoelstelling wel gewenst dat je jonger bent dan 60 jaar. Ben je ouder, maar heb je al ergens anders gezongen en wil je nu lid worden van het VMK, dan bepaalt het bestuur of van deze limiet wordt afgeweken.

Als je weet dat je lid wilt worden en op donderdagavond beschikbaar bent voor repetities, meld je dan aan als aspirant-lid via het contactformulier of neem telefonisch contact op met de secretaris.

De dirigent neemt bij elk aspirant-lid een eenvoudige test af om te bepalen bij welke van de vier partijen (1e tenor, 2e tenor, bariton of bas) je hoort. Daarna gaat een proeftijd in van drie maanden.
Na deze periode kun je met wederzijds goedvinden officieel lid worden van het Venrays Mannenkoor.

Bij het binnenstappen als aspirant heeft iedereen wel enige drempelvrees. Wij zorgen dat je een buddy toegewezen krijgt. Hij helpt je met partituren, maakt je bekend met de oefensite om thuis te oefenen en vertelt je alles wat je moet weten. Hij is zeker in de beginperiode je vraagbaak voor alles over het koor en de regels en gebruiken.
Doordat je de koorscholing gezamenlijk met andere koorleden krijgt kan het inburgeren soepel verlopen.

Gedreven, Gezellig, Gewoon doen!

Wil je eerst te weten komen of mannenkoorzang en de sfeer binnen het koor je bevallen dan kun je natuurlijk eerst eens komen luisteren.
Je bent altijd welkom op een donderdagavond in de Witte Hoeve vanaf 19.30 uur.

Gedreven

Samen enthousiast een spetterend optreden neerzetten.

Gezellig

Na gedane arbeid tijdens optreden of repetitie is er altijd tijd voor ontspanning bij een drankje.

Gewoon doen!

Kom en beleef het zelf!

Elke donderdagavond vanaf 19:30 uur

Zing mee!

Witte Hoeve Venray

Uitgelichte video

Fix You - Coldplay

Het arrangement van Fix You dat we zingen is gemaakt door onze voormalige dirigent, nu ere-dirigent, Anton Kropivšek waarbij hij zich heeft laten inspireren door de versie van Straight No Chaser.

Een geweldig mooi nummer om te mogen zingen. Het arrangement wordt gezongen door koor en ensemble.
Met dit nummer laten we wederom zien dat we vooral ook hedendaags repertoire op het programma hebben staan.

Gezellig!

Eerst met elkaar een mooi optreden neerzetten, daarna is er tijd voor het sociale aspect, een drankje samen. Gewoon leuk om te doen!

Gedreven, Gezellig, Gewoon doen!

Zing met ons mee!

Contact

Is je interesse gewekt? Wil je meer weten over ons koor? Kom luisteren op donderdagavond om 19.30 uur in de Witte Hoeve, Gasstraat 1, Venray, of stel je vraag via bijgaand contactformulier.

Contactformulier