Het is al weer ruim 3 jaar geleden, in oktober 2018, dat het Venrays Mannenkoor een bezoek bracht aan Poeldijk en daar in de “kathedraal van het Westland”, de H. Bartholomeuskerk, samen met het Westlands Mannenkoor een concert gaf dat veel indruk maakte.

De Venrayse zangers werden destijds hartelijk onthaald en bezochten voorafgaand aan het concert o.a. een kastuinbouwbedrijf waar ze kennis konden nemen van de nieuwste technieken die worden gebruikt in de bloemen- en groenteteelt.

Het Westlands Mannenkoor, dat een deel van zijn bekendheid dankt aan de televisieserie die is gemaakt over de “Glazen Stad” van tuinbouwkassen in het Westland, brengt komende maand een tegenbezoek aan onze regio. Op zaterdag 14 mei a.s. zullen de zangers uit Zuid-Holland eerst museum De Locht in Melderslo bezoeken om daar een beeld te krijgen van het plattelandsleven zoals we dat in Noord-Limburg in het verleden kenden en natuurlijk ook van de huidige regionale asperge- en champignonteelt.

Schouwburg Venray

’s Avonds zal dit gerenommeerde koor dan acte de présence geven in de Venrayse Schouwburg, waar het een belangrijke inbreng zal hebben tijdens het concert “Thank You for the Music”. Naast hun eigen repertoire zal het Westlands Mannenkoor die avond ook 3 speciale nummers samen met het Venrays Mannenkoor ten gehore brengen.

Tijdens dit concert zullen ook vocalisten uit de regio optreden, zoals Geert Pelzer, Don Mulders en Anita Bijvoet. Toegangskaarten kunnen worden besteld via www.venraysmannenkoor.nl/kaarten-bestellen of bij Schouwburg Venray.