In de persconferenties over covid-19 hoor je er niets over. Het is echter wel duidelijk: zangkoren mogen niets. Zingen brengt aerosolen  in de lucht die zeer besmettelijk kunnen zijn. Om die reden kan ook het Venrays Mannenkoor (VMK) nu al ruim een jaar lang niet repeteren en optreden in volledig koor verband.

Ja, vorige zomer, tussen de eerste en tweede golf, hebben we met een half koor in twee zalen gerepeteerd, de corona richtlijnen uiteraard in acht nemende. (max. 30 pers. per zaal en op 1,5 meter). Ook op de tribune van SV Venray, lekker buiten, hebben we vorige zomer een aantal keren gerepeteerd. Dat was meer bedoeld om de sociale contacten in stand te houden, want voor een optreden oefenen had natuurlijk weinig nut.

Maar…..dat gaat veranderen, als we gevaccineerd worden. Dan kunnen we naar alle waarschijnlijkheid de repetities weer hervatten. Wanneer zal dat zijn? Juni – Juli – augustus; wie het weet mag het zeggen.

Als er ooit een gunstig moment is geweest om toe te treden tot het VMK, dan is dat nu.

Na anderhalf jaar pauze is het voor onze leden ook weer vooraan beginnen. Het zal een behoorlijk aantal repetities vergen, voordat we weer op niveau zullen zijn, maar dat gaat zeker lukken.

Nou daar kun jij dus bij zijn! Tegelijk met de rest van het koor oefenen en studeren, zodat je bij het eindejaar concert in december mee kunt zingen in de schouwburg.

Sociale contacten te over trouwens. Zingen: goed voor lichaam én geest.

Daarom roepen wij jullie, mannen van 20 tot 60 op, om je te melden bij het secretariaat van het VMK ( info@venraysmannenkoor.nl) of bij een van de leden. Zodra de repetities hervat worden ben jij erbij.

Wij zeggen DOEN!