Op donderdag 2 mei is Vocaal Ensemble Vivat uit St. Petersburg te gast in Venray. Zij verzorgen om 20.00u. een concert in de St. Petrus Banden Kerk. Het Venrays Mannenkoor zal samen met Vivat ook enkele liederen ten gehore brengen. Toegang tot het concert is gratis. Er wordt een deurcollecte gehouden.
Na afloop van het concert is er in de Witte Hoeve een samenzijn waar toehoorders en overige geïnteresseerden van harte welkom zijn. Een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met de gezellige kant van het Venrays Mannenkoor. Het koor zal hier nog meer van hun eigen repertoire laten horen.
Vocaal Ensemble Vivat bestaat uit vier solisten en is opgericht in 1991 met als doel Russische religieuze muziek onder de aandacht te brengen van een breed publiek met name in West Europa. Dat doen zij middels een tweejaarlijkse tournee door diverse landen, waaronder ook Nederland. Hun repertoire omvat geestelijke werken van de orthodoxe Liturgie van de 14e eeuw tot heden, als ook kerkelijke en profane muziek van barok tot jazz en volksliederen. Het ensemble krijgt overal lovende kritieken in zowel binnenland als buitenland.
Voor het Venrays Mannenkoor is religieuze muziek maar één van de vele muziekstijlen uit het repertoire. Zo worden er ook regelmatig musical nummers , klassiek, barbershop en popmuziek gezongen. Juist deze diversiteit maak het zingen in dit koor zo aantrekkelijk.