Afgelopen zaterdag, 25 mei, hebben 41 zangers van het VMK met veel enthousiasme deelgenomen aan het korenfestival “Fulco’s Vocaal Festival” in IJsselstein. Tijdens het festival hebben we twee keer een half uur opgetreden, eerst in het plaatselijke Fulco-theater en daarna in de NH Nicolaaskerk. Beide optredens werden warm ontvangen door het publiek. Bijzonder moment was toen Ron het zelfs met de kleinere groep aandurfde om “Indodana” te zingen in de kerk! En tot verrassing van het koor ook nog “The Lords Prayer” liet zingen. Het Publiek vond het geweldig.

Na de optredens genoten we samen van een informele en gezellige tijd op een terras, waar we spontaan verder zongen. Dit spontane optreden werd door toevallige passanten zeer gewaardeerd. In een e-mail aan het secretariaat schreven twee toeristen:

“Wij zaten zaterdag op een terrasje te genieten van een versnapering. Tot jullie koor hier ook plaats nam en spontaan begon te zingen. Het was extra genieten en indrukwekkend. Dank voor dit mooie moment. Gr, twee toeristen.”

De dag werd afgesloten met een heerlijk diner in restaurant “Nieuw Schaijk”. Tot onze verrassing werden we hier verwelkomd met placemats waarop naast het menu ook een foto van het VMK stond. Rond 22.00 uur waren we terug in Venray. Enkele zangers zeiden het treffend: “Wie er niet bij was heeft echt iets gemist.”

Bekijk hier enkele foto’s van deze geslaagde dag.