Gisteren vond de jaarlijkse feestmiddag van het Venrays Mannenkoor (VMK) plaats bij Pannenkoekenhuis “de Perdstal”. Tijdens dit evenement werden vijf jubilarissen gehuldigd voor hun jarenlange trouwe lidmaatschap. Dit jaar vierden twee leden hun 25-jarig jubileum, twee leden hun 40-jarig jubileum en één lid zijn 50-jarig jubileum. Het was een dag vol gezelligheid, muziek en heerlijke barbecue, waarbij de leden, hun partners en weduwen samenkwamen om het afgelopen repetitieseizoen door te nemen en bij te praten.
Guido Liebrand, een eerste tenor die al 25 jaar lid is, ontving de Bondsspeld. Guido is actief in de Muziekcommissie en fungeert als een belangrijk juridisch adviseur voor het koor. Charley Ewalts, een bariton met eveneens 25 jaar lidmaatschap, heeft jarenlang visuele jaarverslagen gemaakt van de koorreizen en werd ook gehuldigd met de Bondsspeld.
Onder de 40-jarigen werden Piet Heldens en Wim Heldens gehuldigd. Piet, een bas, is een zeer gewaardeerd Niet Actief Lid die vroeger als kraanmachinist actief was bij het oud papier. Wim, een eerste tenor, staat bekend om zijn accordeonspel en zijn fietstochten naar de repetities. Beide heren ontvingen de Bondsspeld en de Gouden luitspeler voor hun trouwe dienst.
Een bijzondere vermelding ging naar Justien Janssen, die zijn 50-jarig lidmaatschap vierde. Justien is een bariton en een bekend gezicht bij de fietsclub de Vette Naaf en de wandelgroep Moj Dom. Hij ontving de Bondsspeld en de Gouden luitspeler met diamant voor zijn langdurige betrokkenheid bij het koor.
De feestmiddag was wederom een groot succes. De gezellige sfeer en het samenzijn stonden centraal, waarbij de aanwezigen genoten van een heerlijke barbecue, muziek en de zang. Het was een gezellige middag waar volop werd nagepraat over het afgelopen repetitieseizoen en de vakantie werd ingeluid.
Bekijk alle foto’s hier: