Na het geslaagde concert in de schouwburg op 14 mei jl. (bekijk de beelden op YouTube) heeft het Venrays Mannenkoor binnenkort weer twee optredens op het programma staan.

Komende zondag, 12 juni, zal het koor om 9.30 uur de H. Mis in de Grote Kerk opluisteren ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum van de Stichting Kruisen en Kapellen. In deze speciale dienst zullen naast het traditionele kerkelijke repertoire ook o.a. een werk van Mendelssohn en een barbershop spititual ten gehore worden gebracht. Natuurlijk mag aan het eind het “Rooj mien däörp ien de Piël” niet ontbreken.

Op zaterdag 18 juni zal het VMK deelnemen aan het korenfestival “Rotjekoor” in Rotterdam. Met optredens van rond 140 koren op verschillende binnen- en buitenlocaties in de stad zal er een mooi feestje worden gebouwd. Het VMK zal dan o.a. in concertgebouw De Doelen op het podium staan, evenals in Citykerk Het Steiger en in de Markthal. Op deze laatste locatie zullen met name een aantal kleinere ensembles uit de gelederen van het koor optreden. Zoals bekend zal dit festival het laatste openbare optreden van het VMK zijn onder leiding van Anton Kropivšek.

Geïnteresseerden die eens willen proeven of zingen in een mannenkoor bij hen past zijn meer dan welkom op de repetitieavonden, nog elke donderdag tot en met 21 juli, om 19.30 uur in De Witte Hoeve.