Het Venrays Mannenkoor (VMK) maakt in de laatste weken van het jaar een muzikale reis vol hoogtepunten, maar ze doen het niet alleen! Nadrukkelijk is de samenwerking gezocht om een divers en kwalitatief goed programma te bieden.

Op vrijdag 15 december zullen de stemmen klinken in de Grote Kerk, waar het VMK de openingsact is van een bijzonder concert samen met het Sophia Kamerkoor uit Oekraïne. Dit koor heeft in april in Debrecen nog de prestigieuze European Grand Prix for Choral Singing gewonnen en staat garant voor topkwaliteit op het gebied van koorzang.

Op 23 december volgt in de OTTOzaal van Schouwburg Venray “A journey to Christmas”. Samen met Venrode Voices verzorgt het VMK dan een familieconcert in kerstsfeer. In de setting van een treinstation is er tijdens deze voorstelling ruimte voor zowel klassieke als swingende moderne klanken.

Op 25 december zet het VMK een stijlvol slotakkoord neer tijdens de kerstviering, de Heilige Mis op eerste kerstdag in samenwerking en samenzang met deken Smeets.

Het zijn drie gevarieerde optredens, ieder met voor de gelegenheid gekozen repertoire. De zangers kijken ernaar uit om in harmonie met de partnerkoren het publiek te trakteren op sfeervolle uitvoeringen, passend bij de feestdagen.