Komende zaterdag 9 oktober gaat het Venrays Mannenkoor op pad om zorgmedewerkers bij een aantal instellingen toe te zingen als dank voor hun inzet tijdens de coronacrisis.Nu koren weer mogen repeteren en optreden maakt het VMK graag van de gelegenheid gebruik voor een dankbetuiging aan de zorg.

De zangers komen niet alleen: Jeugdige danseressen van Danshuis Venray treden op bij het van TikTok bekende nummer Jerusalema dat op slagwerk begeleid wordt door Duncan Tilmans. Dit nummer stond in corona tijd in de picture op TikTok en YouTube door de vele video’s waarin mensen het dansje nadeden.

Daarnaast zullen er ook andere nummers uit het hedendaagse repertoire van het VMK te horen zijn zoals waarschijnlijk The Wellerman, Cups, Swing down Chariot, Amazing Grace en When i need a Friend van Coldplay.

Het koor zingt a.s. zaterdag vanaf ongeveer 14.00 uur onder het motto “Ode aan de Zorg” op verschillende locaties. De optredens zullen gemiddeld ongeveer 20 minuten duren.

De rondgang begint op het terrein van Vincent van Gogh in het kader van het project “Beleef ’t op Servaashof”. Dit onder andere wegens de opening van het Buurthuis en het 5 jarig bestaan van de Belevingstuin. Het VMK treedt daar 2 maal op.

Rond 15.00 wordt er gedanst en gezongen bij het Zorgkwartier, een kleinschalige woon-zorgvoorziening aan de St. Jozefweg, waar 24-uurs zorg aan cliënten met dementie, maar ook aan cliënten met een lichamelijke aandoening wordt geboden.

Vervolgens wordt nog opgetreden bij Vincentiushof, waarna het de bedoeling is deze dankbetuiging aan de zorg af te sluiten op het Schouwburgplein.

Hoewel het optreden in de eerste plaats bedoeld is voor de werknemers in de zorg heet het Venrays Mannenkoor familieleden van de bewoners en andere belangstellenden natuurlijk van harte welkom!

Foto: Stan Keulen