Op 17 mei 2024 hebben de niet-aktieve leden van het VMK samen met hun partners een geweldige dag beleefd bij tomatenkwekerij “De Grenspaal” in Wellerlooi. Onze vrijwilligers zorgden ervoor dat iedereen netjes werd opgehaald en naar de kwekerij werd gebracht.

Bij aankomst werden we verwelkomd met koffie en vlaai, waarna de directie van Grenspaal ons meenam in de wereld van de tomatenteelt. We kregen een boeiende uitleg over het telen van tomaten, de uitdagingen in de afzetmarkt en de strikte wettelijke voorschriften die gevolgd moeten worden.

Na de informatieve sessie volgde een rondleiding door een van de grote kassen. Het was indrukwekkend om te zien hoe de tomaten groeien en verzorgd worden. Als kers op de taart kreeg iedereen een zak tomaten mee naar huis.

De middag werd voortgezet bij partycentrum De Smid in Wellerlooi. Hier genoten we van een gezellige sfeer, muziek van Piet Heldens en Fons van Gool, en een verrassingsoptreden van zanggroep De GZN. De dag werd afgesloten met het veilig thuisbrengen van alle deelnemers.

Bekijk hier de foto’s van deze geslaagde dag