woensdag 3 februari, bereikte ons het droevige nieuws dat ons trouwe lid Sjaak Hendriks op die dag, op 80- jarige leeftijd is overleden.

Afgelopen december vierde hij nog vol trots thuis zijn 40 jarig jubileum van het Venrays Mannenkoor. Hij was enorm vereerd met de gouden verenigingsspeld. Sjaak had al langere tijd een zeer broze gezondheid. Afgelopen zondag kreeg hij ernstige klachten en werd in het ziekenhuis opgenomen. Daar bleek dat er geen behandeling meer mogelijk was.

Dat het koor hem dierbaar was moge blijken uit het feit dat hij hiervoor een duidelijke plaats had ingeruimd bij zijn uitvaart. Sjaak wilde opgebaard worden in het mannenkoor kostuum en hoopte dat “zijn” koor zou kunnen zingen. Tot onze grote spijt hebben we de familie echter moeten laten weten dat dit niet mogelijk is gezien de huidige strenge Covid-19 maatregelen. Wel heeft het koor op verzoek van de familie toch van zich kunnen laten horen tijdens de uitvaartdienst door middel van een drietal opgenomen passende liederen.