Nieuw Sing Alone Together Project van het Venrays Mannenkoor: De Wellerman!

Na het succes van het eerste project waar we met Crazy Little Thing Called love 63 inschrijvingen hadden, kunnen mannen uit de omgeving Venray zich inschrijven voor project 2 van Sing Alone Together.
Dit keer gaan we met een eenvoudig arrangement aan de slag waar we werken met solisten en waar het koor met name de refreintjes zal verzorgen.

Soon may the Wellerman come, ook wel bekend als Wellerman, is een oud zeemanslied (shanty). In het lied wordt regelmatig verwezen naar de “Wellermen”, bevoorradingsschepen van de Engelse gebroeders Weller die naar Nieuw-Zeeland waren geëmigreerd.
In 2020 en 2021 werden versies van de Britse volksmuziekgroep The Longest Johns en de Schotse muzikant Nathan Evans virale hits op de TikTok, wat leidde tot een “rage op sociale media” rond shanty’s.

Ook deze keer zullen de deelnemers thuis hun partij instuderen en aan het einde van het traject opnemen. Het arrangement is dit keer gemaakt door onze dirigent Anton Kropivšek die ook de oefentracks heeft ingezongen in de studio. De mix van zijn ingezongen partijen kun je beluisteren op de website: sing.venraysmannenkoor.nl.

In 4 weken werken de deelnemers toe naar de het maken van de opname. Tussentijds zullen diverse tips helpen bij het instuderen. Deelnemen is een perfecte manier om aan het zingen in een koor te proeven. Ook het Venrays Mannenkoor gaat het nummer thuis instuderen. Het nummer is een van de nieuwe nummers in het barrepertoire. We hopen dat dit nummer aan het einde van de eerste fysieke repetitie aan de bar gezongen kan gaan worden. Ook zijn Bella Ciao en Drunken Sailer/Whiskey in the Jar toegevoegd aan het barrepertoire. Het koor zal zodra de corona-maatregelen het toelaten net als vorig jaar weer starten met buitenrepetities op de tribune van SV Venray.

Geef je op voor dit project via https://sing.venraysmannenkoor.nl

Voor vragen kunt u een mail sturen naar wilbert@mediahuisvenray.nl