Het Venrays Mannenkoor (VMK) heeft na een intensieve zoekperiode een nieuwe dirigent aangesteld in de persoon van Ron Hanssen. Ron is daarmee de opvolger van Anton Kropivลกek, die op 23 juni jl. afscheid heeft genomen van het VMK.

Met Ron Hanssen heeft het VMK gekozen voor een dirigent die al een brede en langjarige ervaring heeft met de muzikale leiding van koren in Limburg. Zo is Ron in het Venrayse al langer bekend door zijn rol als dirigent bij Vocal Group Transparant. Hij heeft de ambitie om met het Venrays Mannenkoor nieuwe uitdagingen aan te gaan op basis van een gebalanceerd programma met, afhankelijk van de gelegenheid, zowel klassiek als eigentijds en populair repertoire.

Het VMK heeft de eerste repetitie na de koorvakantie op 18 augustus en deze wordt meteen al door Ron geleid. Het eerste publieke optreden van het VMK onder zijn leiding vindt plaats op zondag 18 september in Schinveld, waar het VMK te gast is bij Zangvereniging Oranje. Op zondag 6 november zal het VMK zich presenteren tijdens de Limburgse koordagen in De Maaspoort in Venlo.

Voor diegenen die al langer overwegen om te gaan zingen in een koor is dit het ideale moment om in te stappen bij het Venrays Mannenkoor en mee te groeien in het nieuwe repertoire dat onder deze dirigent ontwikkeld gaat worden. Belangstellenden zijn van harte welkom bij de repetities op donderdagavond om 19.30 uur in De Witte Hoeve.