Het duurt nog wel even voordat we weer met z’n allen mogen zingen maar het Venrays Mannenkoor zit natuurlijk niet stil!

Na het succes van het Sing Alone Together aflevering met meer dan 50 deelnemers is nu aflevering 2 aan de gang.

Op advies van dirigent Anton Kropivšek heeft de muziekcommissie het op dit moment zéér populaire ‘Wellerman Song’ gekozen. Gearrangeerd door Anton. Het lied is in de studio van Arno Op den Kamp ingezongen door Anton en dus makkelijk na- en mee te zingen. Perfect oefenmateriaal dus!

Met dit Sing Alone Together Wellerman project willen we onze leden maar ook andere zangers “opwarmen” met het thuis inzingen van Wellerman. Het doel is dat we weer een gezamenlijke opname gaan mixen op basis van de door jullie thuis ingezongen partijen. Daarnaast natuurlijk een mooie manier om je stem weer “los” te zingen voor als we weer “echt” mogen. Ik vraag jullie vooral om het nummer thuis te repeteren en hoop op zoveel mogelijk opnames in de 4e week. Het Venrays Mannenkoor zal dit nummer opnemen in het “barrepertoire”.

Anton Kropivšek (dirigent VMK) over het nummer:
“De Wellerman Song vergt weinig studietijd, omdat ’t refreintje maar uit 4 maten bestaat, dat telkens herhaald wordt na een solistisch gezongen couplet. Vanaf couplet 4 gaat ’t koor de solist begeleiden en er wordt naar een climax gezongen. Je mag je ook opgeven om een van de solo’s te verzorgen. We kiezen de 6 beste om in de uiteindelijke mix op te nemen.”

In 4 weken tijd willen we werken naar de opname. Komende 2 weken staan in het teken van het instuderen van je partij en de 2 opvolgende weken kun je werken naar de opname. Ons eerste doel is om een goede audio mix te maken. Als tweede doel willen we werken naar een video mits de audio optimaal is. Hierbij willen we wellicht instrumentale begeleiding toevoegen aan het a capella arrangement.

Als je jezelf nog wilt opgeven voor het project kan dat via: sing.venraysmannenkoor.nl !!!