Hetgeen al een tijdje in de lucht hing, is zojuist vanuit overheidswege bevestigd.
Dit betekent dat ons benefiet concert voor de renovatie van de Grote Kerk op 22 maart, vanwege het gevaar voor uitbreiding van het Corona virus, zal worden uitgesteld.

Ons jubileumjaar is daarmee zeker nog niet voorbij en ook gaan we ervan uit dat het slechts om afstel gaat. Dit betekent dat we, zodra de situatie weer genormaliseerd is, de koppen bij elkaar zullen steken om afspraken te maken voor een nieuwe datum.

OUD BERICHT:

Op zondagmiddag 22 maart organiseert het 110 jarige Venrays Mannenkoor (VMK) een benefiet concert ten behoeve van de renovatie van de Grote Kerk. Bij de renovatie zal het glas in lood gerenoveerd worden, in de toren zullen diverse renovaties uitgevoerd worden en de dakkapellen worden aangepakt. Voor dit project zijn nog niet voldoende middelen beschikbaar waardoor het Venrays Mannenkoor in overleg met de deken tot dit benefietconcert is gekomen.

Deelnemende koren zijn Schola Maastricht, de Zangers van Sint Frans, Jongerenkoor Mix / Sing en het Venrays Mannenkoor. Elk koor zal een greep uit hun veelzijdige repertoire ten gehore brengen van klassiek tot pop. Waar Schola Maastricht en de Zangers van St Frans vooral de klassieke kant gaan opzoeken zal Mix, Sing en ook het Venrays Mannenkoor ook de lichtere kant van de muziek laten horen. Het concert begint om 14.30 uur in de Grote Kerk. Deken Smeets, tevens zanger bij Schola Maastricht, zal het concert presenteren.

De entree is gratis; een vrijwillige bijdrage voor de renovatie van de kerk is van harte welkom.

Foto: Schola Maastricht met Deken Smeets