Met Ad Welten als muzikaal leider heeft het nieuwe RockKoor Venray een echte rocker in huis gehaald. Nee, geen doorsnee dirigent van een koor, maar bewust een professionele muzikant met ruime ervaring in het begeleiden van (rock)bands.

Ad Welten begon op zijn negende al op de gitaar en inmiddels thuis op veel instrumenten waar snaren op zitten. Ad is muzikant, componist/arrangeur, gitaardocent, bandcoach, boeking agent, geluid-/lichttechnicus en vanaf september ook “koordirigent”. Na het sluiten van Kunstencentrum Jerusalem is Ad zelfstandig verder gegaan onder de naam A.W. Music. Dé gitaarschool van Venray. Hij speelde in diverse lokale bandjes. Van de Roojse Hofkapel tot combo d’Accord en Fezz. Daarnaast speelde hij in binnen- en buitenland in o.a. Cash On Delivery met Ilse DeLange en Tulsa.

“Ik wil mijn ervaring en werkwijze van begeleiden van bandjes inzetten bij het RockKoor” geeft Ad aan. “Dit zal dus niet de doorsnee koordirigent aanpak zijn. Exact wat wij voor ogen hebben, out of the box” volgens Paul Litjens, voorzitter projectgroep. Ad zal ook speciaal voor de groep arrangementen maken die aansluiten bij het geluid van het nieuwe koor. De eerste twee rock nummers voor het nieuwe koor zijn geselecteerd en worden al binnenkort naar de enthousiaste zangers gestuurd, om thuis alvast te oefenen. Er zijn al meer dan voldoende aanmeldingen om goed van start te gaan in september. Het is alleen afwachten of alle stemmen goed bezet zijn. Ervaring leert dat bassen en hoge tenoren altijd gewenst zijn! Ervaring voor het koor is niet nodig. Er zijn al heel diverse aanmeldingen binnen. Van ervaren (band)zangers, muzikanten tot onervaren zangers. Het koor kent nu al 3 gitaristen en een drummer.

Het nieuwe RockKoor is geïnspireerd door het in Zwolle opgezette project Koorbazen.nl. Deze groep mannen hebben zelfs recent optredens verzorgd op de Zwarte Cross en hebben al op het podium van Paradiso gestaan. Zij hebben hiermee weer eens duidelijk laten zien dat mannenkoorzang nog steeds van deze tijd is! Het nieuwe koor is een initiatief van het Venrays Mannenkoor. Repetities zijn vanaf 5 september vanaf 20:00 uur tot 21:30 uur om de twee weken. Aanmelden kan via rockkoor@venraysmannenkoor.nl, meer info: facebook.com/rockkoorvenray.

Bekijk de nieuwe website van Ad Welten om meer over hem te lezen: www.awmusic.nl.